zaterdag 24 oktober 2015

Dansen, knutselen, hooiberg beklimmen, stroomstoring en above all: m'n onderwatercamera missen

Hello you! Leuk dat je mijn nieuwe week-update wilt lezen.

Deze week waren er weer veel strandbezoekjes, een hooibergklimsessie, veel leuke momenten met mijn leerlingen en helaas ook een teleurstelling wat betreft mijn onderwatercamera.



Laat ik daar maar mee beginnen. De camera zou water- en shockproof zijn. Helaas ontdekte ik amper 3 weken na aankoop een klein kiertje bij het klepje van de batterij, en tot mijn verbazing zaten er waterdruppels aan de binnenkant, dichtbij de batterij. Dus besloot ik maar terug te gaan naar de winkel.
De dame van de winkel vertelde me dat er waarschijnlijk niks aan gedaan kon worden, en dat ik het beste mijn geld terug kon vragen. Ik was alleen net zo gehecht geraakt aan dat kreng, dus ik vroeg of hij echt niet gerepareerd kon worden. Nou, ze zou de technician er naar laten kijken. Ik zou die week wel gebeld worden.

Een week later nog niks gehoord, dus besluit ik om maar even langs te gaan. "De technician zegt dat hij de USB nodig heeft, om hem te chargen".... "Nou luister, ik wil best die USB brengen, maar het probleem zit hem niet in de accu of in hoe de camera functioneert. Ik wil gewoon weten of dat kiertje gemaakt kan worden. En daarvoor hoeft de batterij niet opgeladen te worden toch?". Ja, dat vond zij ook wel een logisch verhaal. Maar dat ging waarschijnlijk niet lukken en nogmaals vroeg ze of ik niet mijn geld terug wilde.

Lijkt er dus op dat ik mijn geld terug moet vragen dan maar. Ze verkopen ook een GoPro maar die dingen zijn echt veel te duur eigenlijk. Lijkt me wel vet om die vast te plakken op m'n motor en daar video's van te maken... Enfin!

We begonnen maandag met een studiedag over rekenen. Dit gebeurde in het Renaissance Convention Center, waar de airco nog kouder staat dan wanneer je een vriezer inloopt. Gelukkig was er een erg lekkere lunch en de dag zelf was ook wel prima.
Daarna besloten dat een strandwandeling wel een fijne afsluiter van de dag was.


Hoe cool is deze boom?!

Deze bloemen ruiken heerlijk!


Mensen die een uiterst professionele selfie maken.

Dit vond ik zo mooi! Een bruiloft op het strand, zonder alle poespas. Gewoon het gezinnetje bij elkaar en trouwen maar.

Gelukkig had ik genoeg leuke dingen meegemaakt die week op school, om het intense gemis van mijn camera te verzachten... ;-)


Een spreekbeurt over baseball!

Dit, lieve kijkbuiskinderen, is een cuarta. Lijkt net op een ukelele, maar dat is het NIET.

Deze week waren er spreekbeurten in de klas. Die moeten de kinderen geheel in het Nederlands doen over hun hobby. Een moeder spreekt alleen Spaans en begreep de opdracht niet goed. Haar zoontje had een blad aan mij gegeven over een beroemde voetballer, maar ik zei: "nee, het moet over jezelf gaan. Wat is jouw hobby?"



Nou je ziet het. Miscommunicatie! Alle kinderen keken mij aan van: "Huh?! Juf?! WHAT THE DEUCE IS GOING ON HERE?? Waarom heeft hij geen hobby gekozen?"


Op Aruba maken kinderen voor hun spreekbeurt echt zo'n grote poster, met allemaal plaatjes. Deze vond ik echt heel mooi! Ongelooflijk hoe veel die ouders hun kinderen helpen om een goed spreekbeurtcijfer voor elkaar te krijgen. 



Omdat er deze week veel toetsen en spreekbeurten waren, wilde ik ook even luchtige en leuke dingen doen. Zoals bijvoorbeeld The Wobble aanleren! Een moderne linedance, die echt supereenvoudig is, maar ook superleuk al zeg ik het zelf. In deze youtube-video zie je een fragment.




Ook heb ik ontdekt dat als ik muziek aanzet tijdens bijvoorbeeld handvaardigheid, dat de kinderen daar superblij van worden. Ze komen zelfs naar me toe om me te zeggen dat ze het zo leuk vinden! Deze kinderen zijn zo dankbaar. 

Voor de handvaardigheidles had ik een onwijs leuk idee gevonden op Pinterest: maak van een cereal box een puzzel! De kinderen waren superenthousiast.  





Het knippen van de puzzelstukjes was wel een struggle. Maar is bij de meeste kinderen toch aardig gelukt! Anderen die motorisch iets minder sterk waren hebben het een beetje verprutst hier, Helaas!


Het eindresultaat! Ziet er zomaar hartstikke leuk uit! Al zeg ik het zelf.






Zo fanatiek die puzzeltjes te maken. En dat voor een iPad-generatie. Not bad...


 Hoe weird zijn die stickers op deze auto? "I hate sound"... hoe dan???! 
Op woensdag gaf ik bijles in rekenen aan een meisje (aan wie ik inmiddels al een jaar lesgeef). Haar moeder was blij me te zien, want huiswerk was staartdelingen op de 'nieuwe' manier. Moeder snapte er niks van, die vond de oude manier mooi makkelijk. Schuine strepen zetten en oplossen maar.
Het meisje is best een perfectionist en ik kon merken dat ze geïrriteerd was dat ze het niet begreep. Haar juffrouw was een stomme juffrouw, school was stom, rekenen was stom.
Lekker begin van de bijles zou je zeggen, maar goed. Na een paar denkhulpjes kreeg ze na een tijdje de smaak te pakken en was ze zelfs superblij toen ze het snapte. Zo leuk!

Op dat soort momenten ben ik altijd zo dankbaar dat ik les mag geven.


WEB staat voor Water & Energie Bedrijf.

Vrijdagmiddag kwam ik thuis na m'n werk en ik merkte dat ik geen stroom had. Gebeld met mijn huurbazin: "Kijk even bij je buren of zij wel stroom hebben", nope. Ook niet. Nouja, dan maar naar de Starbucks en daar m'n blog schrijven. In de auto merkte ik al dat het iets drukker op de weg was dan normaal. Stoplichten deden het niet. Merkwaardig. Het zou toch niet dat héél Aruba zonder stroom zit?!
Aangekomen bij de Starbucks zag ik dat veel winkels gesloten waren. Zo ook de Starbucks.
Whaaaaaat....!? Balen! Al snel bleek dus dat heel Aruba, van Noord tot aan San Nicolas, geen stroom had. Dit duurde pittig lang kan ik je vertellen. Helaas gaat in Aruba om half 7 de zon al onder binnen 10 minuten, dus gelijk pikdonker. Tja, en dan blijft er pittig weinig over wat je kan doen, zal ik je vertellen.

Uiteindelijk kwam 's avonds de stroom weer terug. Helaas het internet nog niet. Verschrikkelijk confronterend om er dan achter te komen hoe verslaafd je eigenlijk bent aan social media...




Beter beklim je de Hooiberg nog een keer, hoor ik je denken. Groot gelijk heb je.

Anyhoo. Voor volgende week staat er nog niets spannends gepland, alleen voorbereiden voor de kinderboekenweek op Aruba. Verder geen wilde plannen. 
Easy breezy lemon squeezy.

Tot schrijfs,
-XXX- Lucienne

ps. Op mijn Youtube-kanaal heb ik nieuwe video's staan: een compilatie van de laatste weken en een verrassingsvideo voor de verjaardag van mijn moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten