zondag 1 november 2015

Inbreken in mijn eigen huis!

Hallo allemaal!

Deze week weer een bijzondere week achter de rug. Onder andere mijn auto die de geest leek te geven, oneindig veel regen, Halloween en inbreken in mijn eigen huis!



De zondag begon met een lekker grijze lucht. Ik had m'n plannen om te gaan snorkelen vast vaarwel gezegd. Het heeft de hele dag gekletterd. Heel bijzonder wel, gezien het bijna nooit regent op Aruba, maar áls het dan regent, het vaak na een kwartiertje wel klaar is. Dit keer ging die vlieger niet op! De hele dag regen, donder, trillende vloer, the whole shabang.




De lucht was aardig bewolkt zoals je ziet. Ik heb de hele dag maar binnen gezeten en ondertussen genoten van het spektakel. Blijf regen toch wel interessant vinden, al helemaal als het ook dondert en flitst.


Ik stond er bij en, én!!! Ik keek er naar.
Die avond werd het schemerig en vanuit m'n ooghoek zag ik een prachtige zonsondergang ontstaan (oja joh?). Dus ik sprong in m'n auto en racete richting de Hooiberg. Eenmaal daar aangekomen was ik helaas net te laat. Bovendien moet je voor de zonsondergang de hele berg beklimmen, wil je het een beetje knap kunnen zien. Daar was het helaas al te laat voor.

De volgende dag bleef het schemerig. Kinderen waren erg onrustig, zoals wel vaker het geval is als het weer onrustig is. Blijf dat toch wel bizar vinden, hoe het weer invloed heeft op kinderen. Als kind vond ik het altijd een vrij loze opmerking, als mijn ouders dat zeiden. "Goh, wat zijn jullie druk!! Komt zeker slecht weer aan??" Maar nu als leerkracht kan ik wel beamen dat het waar is.

Enfin. Ik besloot die avond naar het strand te gaan. Ik was niet van plan nóg een mooie zonsondergang aan m'n neus voorbij te laten gaan. Want mooie zonsondergangen, die heb je hier vrijwel nooit ;-) 


Dit is zo'n tof bootje!


Eindelijk gevonden waar ik de witbalans kan aanpassen! Heb de camera slechts 4 jaar inmiddels, je begrijpt hoe blij ik was met deze ontdekking.


High Rise skyline 
Deze vogeltjes zijn ZO TOF!! En check die HUGE pelikaan daar achter.

Leuk wel hoor, die strandtripjes. Maar tot mijn spijt merkte ik dat mijn auto vreemd begon te rijden. Hij reed stotterend. Je zou zeggen: "BETER OWN JE DIE KOPPELING DAN!?", maar die koppeling valt niet te ownen want ik rijd een automaat. NU JIJ WEER!


Ziehier het prachtige motorblok van mijn ietwat stoffige auto. Leer mij Aruba maar kennen. Stof all over the place. Na zelf alle olies te controleren like a boss, en wat vragen over en weer naar mijn stiefvader in NL, besloot ik maar naar de garage te rijden.

De monteur controleerde de cilinders en toen bleek de derde vol te zitten met water!! Hoe dan? Geen idee. Misschien door de regen van zondag? 
De monteurmeneer (nee, dat is inderdaad geen goed Nederlands) spoot het water eruit en daarna "klonk hij weer als een katje", zoals hij het zelf verwoordde. Ik was bang voor een dure reparatie, maar godzijdank was het zo gepiept en rijdt hij inmiddels weer als vanouds.

De rest van de schoolweek ging prima. De kinderboekenweek komt er aan dus de voorbereidingen daarvoor waren in volle gang. Ik heb voor het Kinderen voor Kinderen lied in de Papiamentse versie een video gemaakt! Superhandig voor op het smartboard! 

Het thema voor de kinderboekenweek is "Raar maar waar" en heeft te maken met feitjes over natuur etc. Heel leuk en veelzijdig! Voor de knutselles had ik eindelijk een opdracht bedacht voor die triljoen WC-rollen die ik de hele tijd al aan het sparen ben. Leerkrachten zijn echt hoarders van kosteloos materiaal. Stel je voor dat je het ergens voor kunt gebruiken! Ik tekende een professortje, printte het uit op gekleurd papier, wattenschijfjes erbij voor het haar, en klaar is KEES. Of... klaar is Einstein?

"Kijk juffrouw!"

Zo fijn als iedereen zijn best doet om naar de camera te kijken.

Deze professors hadden stoppeltjes gekregen. Briljant!
En toen was het al weer weekend! Halloweenweekend, welteverstaan. Ik was meegevraagd door wat meiden die ook op mijn appartementencomplex wonen. 

Dus even goed nadenken over wat voor outfit ik aan wilde doen.
Na wat YouTuben trof ik een poppenlook aan, dus die besloot ik na te maken.


Poppetjes kijken altijd een beetje creepy toch?? 

 
Het resultaat viel me niet tegen! Ik vond het wel leuk om voor een andere look te gaan dan "sexy verpleegster", "sexy politievrouw" of "sexy whatever". Natuurlijk droeg ik wel hakken.

Helemaal klaar om een leuke Halloweenavond te hebben, zou je denken! Nou, voordat dat ging lukken moest ik weer even een blunder begaan natuurlijk. "WAT DAN!!!? VERTEL VERTEL!!!". Ja, nou, hier komt 'ie.



Mijn deur heeft een slot zoals je hier boven ziet. Lekker Amerikaans. Je kunt dat dingetje in het midden zo draaien, dat hij automatisch op slot gaat en je dus niet je sleutel nodig hebt. Kun je al raden waar dit heen gaat? Nee? Okee, dan vertel ik verder.

Vastberaden dat ik mijn sleutels vast had, deed ik de deur zoals bovengenoemd op slot. Toen besefte ik me dat ik niet mijn huissleutels in mijn hand had, maar mijn autosleutels! Dat betekende dus dat mijn huissleutels nog binnen lagen!! :'-(

Gelukkig wonen de beheerders op loopafstand, dus samen met Annemayke liep ik er naar toe. Ze zaten lekker buiten in hun tuintje, gelukkig! 

Wij, compleet verkleed voor Halloween, staan voor hun neus en ik leg uit wat er is gebeurd. 

- "... dus ik hoopte dat jullie de redders in nood willen zijn deze avond" 

Ik krijg twee bokchagrijnige blikken naar me toegeworpen. 
"Hebben jullie de mail van Flappieflap nog niet gehad?" 
Flappieflap is niet echt de naam van de eigenaar, maar uit privacyredenen zal ik haar zo noemen. 
- "Nee, we hebben geen mail gehad". 
"Oh, daar staat in dat als je je sleutel kwijtraakt buiten kantooruren en wij je moeten helpen, het je 50 gulden kost. Dit is namelijk privéterrein". 
- "Ehhh, nou mijn sleutel is niet kwijt hoor. Die ligt gewoon in mijn huis. Maar als jullie de reservesleutel geven, dan kunnen we die meenemen en straks weer terug komen brengen? Dan kunnen jullie blijven zitten". 
De beheerders keken elkaar aan en schieten nog net niet in de lach. 
"Ja, dat kost je dan wel 50 gulden". 
- "Okee, dus ik moet wachten tot maandag begrijp ik??", 
"Ja, je kan ook wel een sleutelmaker laten komen maar dan kost het je nog meer". 
- "Nou weet je wat, ik probeer wel in te breken.", 
"Ja, doe dat maar ja".
Dus Annemayke en ik liepen de héle 2 minuten weer terug naar mijn appartement. Ik heb aan de zijkant van m'n huis een raampje met hor. Die hor haalde ik met veel moeite eruit, en vervolgens probeerde ik naar binnen te klimmen. Maar ja, die opstaande rand voelde niet hele comfortabel bij m'n blote benen. Ietwat onhandig wist ik mezelf naar binnen te manoeuvreren. 



De volgende ochtend had ik zoals je ziet pittig blauwe plekken. En allemaal omdat die mensen te beroerd waren om even 5 minuten mee te lopen. 
Ik kan het wel begrijpen dat het vervelend is, als je lekker in je tuintje zit te chillen. Maar ik woon hier al 1,5 jaar en dit is de eerste keer dat dit me overkomt. Het is dus niet zo dat ik elke week iets doms doe.  Ik heb ze niet wakker gemaakt omdat ze lagen te slapen. Ze wonen hier op 2 minuten afstand. Kleine moeite om even mee te lopen dan toch?
Bovendien vind ik dat als je in deze branche wil werken, je je niet als een ambtenaar hoeft te gedragen en je stellig vast moet houden aan je kantooruurtjes. Ik sta nog steeds perplex van hun botte reactie en ga zeker een mail sturen naar Flappieflap. Bespottelijk gedrag. 



Desalniettemin toch een best leuke Halloween-avond gehad hoor. Althans, het klaarmaken dan. Ik begin een omaatje te worden, vind het uitgaan niet zo boeiend meer. Gelijk weer genezen voor de  komende tijd.

Komende week begint de kinderboekenweek! 
Bij het lied van de kinderboekenweek heb ik weer een lied ingestudeerd met de kinderen die we tijdens de opening gaan dansen, dus met een beetje mazzel wordt dat gefilmd. De rest van de week heb ik geen spannende dingen gepland. Gewoon lesgeven, bijles geven, strandwandelingen maken, je kent het wel.

Tot schrijfs!
-xxx- Lucienne 

3 opmerkingen:

  1. Wat een adventures weer! Grappig geschreven :) en blauwe plekken zeg, kanonne!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een adventures weer! Grappig geschreven :) en blauwe plekken zeg, kanonne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You Looking Good With The Dolls Look! Nicely Done. And Whats All This Shit With The Beheerders, Sounds Like They Are Related To The Ex-Beheerders Here On The Park, I Think They All Take Overdosis Of I'm An Arshole Tablets!! ;) Love Your Foto's Lu, You Are Very Good, I Take It Your Camera Is Back. Again a Very Enjoyable, You Take Care And Be Well B xxxx

    BeantwoordenVerwijderen