woensdag 25 november 2015

LucyLu in Aruba - Laatste weekjes - Sinterklaas en Beach Tennis


Well hellooooooo! Lief dat je mijn blog komt lezen.

De afgelopen dagen ben ik behoorlijk druk geweest met rapporten, dingen regelen voor mijn vertrek en proberen te genieten van het eiland wanneer het kon. Dat lukte onder andere tijdens de intocht van Sinterklaas en het Sexy Beach Tennis Aruba.


De intocht van Sinterklaas was echt heel erg leuk om mee te maken. De Sinterklaas wordt gespeeld door de directeur van mijn oude school. Zoals je kunt zien op de foto maken ze de pieten hier echt pikzwart, en gelukkig wordt daar geen grote discussie van gemaakt.





Sommige Pieten dragen zelfs Ichiban, lipstick for men. Ken je dit fragment niet uit FRIENDS, dan moet je even onderstaande video bekijken.





Op een gegeven moment zag ik zelfs een Piet met kleurlenzen in. Helderblauwe kleurlenzen, I might add. En hij keek een klein kindje aan met zijn ogen wijd open. Doodsangsten. Ik zweer het.




Zo leuk om al die kinderen zo blij te zien. En alle volwassenen met hun smartphones paraat om ALLES, letterlijk ALLES vast te leggen. Maar zoals elke leerkracht weet, de Sinterklaastijd neemt ook veel onrust met zich mee. Kinderen zijn onrustiger dan normaal, druk, ruziemakend, allemaal door de spanning. Want ja, Sinterklaas en zijn pietermannen houden je altijd en overal in de gaten.
Hier op Aruba zijn kinderen echt bang. Heel bang. Ze krijgen zelfs de roe, letterlijk.
Dus leuk kinderfeest joh!!! Hahaha. Lekker oldschool.



Na het Sinterklaasfestijn besloot ik lekker naar het strand te gaan. Naar het witte strand. Met de azuurblauwe zee. Op momenten als dit denk ik direct: "waarom ging ik ook al weer weg hier???", maar ja. Hoewel het natuurlijk heerlijk is, en het nooit went, komt er een moment in je leven dat je prioriteiten gaat stellen.



Zomaar altijd denken dat blonde beenharen geen big deal zijn. 



Omdat ik van Anita een onderwatercamera te leen heb, besloot ik dat het tijd was om deze uit te testen. Er stond alleen echt idioot veel wind. Ook waren er heeeeeeeel veel golven. Oftewel, een stroming waar je niet goed van werd (zeker niet als je verkouden bent). Vasthouden aan de stenen, anders werd je meegesleurd door de stroming.
De vissen konden het ook niet aan, en ketsten zo tegen me kop. Zodoende ontstond bovenstaande foto, hahaha!


Een ander weekend kwam ik bij het snorkelen deze langwerpige trompetvissen (?) tegen. Die beesten zijn zeker een meter lang, en geloof me, je schrikt wel even als zoiets in je buurt komt zwemmen! Steve Irwin flashbacks, iets met "this animal is harmless!", en dan tien seconden later je arm die afgerukt wordt. Zo'n idee. En dan een paar tellen later zwemmen de vissen gewoon weg.


"Who's crazy nooooow?!"
Maar goed. Dat Sinterklaas in het land is, betekent natuurlijk ook dat je daar in de klas iets van terug moet zien. Ik kwam op het idee om zijn stoomboot heel groot te tekenen. 
Ik heb ongeveer 6 jaar terug de Nachtwacht getekend op 6 grote vellen, daarna kinderen verf gegeven, per groepjes een vel verven, en BAM! Gezamenlijk kunstwerk.
Dat wilde ik deze week nog een keer doen, maar dan met de stoomboot van Sinterklaas.


Tadaaaaaaaaah!
Ook zo'n ding dat elke leerkracht volgens mij maakt. "versier een hand!"
Andere knutselopdracht: tekening maken, op de lijnen lijm. Laten drogen. Daarna aluminiumfolie erover en met stift kleuren. De kinderen vinden het zo leuk! Ze zijn zo geconcentreerd aan het werk. Lovin' it! <3
Speaking of art. Bij de Starbucks hingen deze kunstwerken, compleet gemaakt van driftwood. Ik vond het wel heel tof eigenlijk!


Dit beest heb ik daadwerkelijk een keer onder water gezien. Zo eng!!

Afgelopen week was Sexy Beach Tennis Tournament op Aruba. Een week lang beachtenniswedstrijden. De beste beachtennisers van de wereld waren er, om te laten zien hoe goed ze waren. Net als vorig jaar ben ik ook een paar keer gaan kijken. Best heel tof hoor! Respect voor die gasten die vol in het zand duiken om een bal te kaatsen. 

Deze week besloot ik maar om vast mijn auto te koop te zetten. Op Aruba schijnt het traditie te zijn om zo laat mogelijk je auto pas te koop te zetten, omdat mensen het liefst per direct de auto willen hebben. En echt, warempel! Nog geen dag online, en al allemaal mensen die een bod deden of zeiden: "Please can I buy your car, i will pay you 2000 florin deposit tomorrow!!!", like what?? Je hebt mijn auto nog niet eens gezien?? Auto's op Aruba zijn trouwens heel duur. Voor een goede betaal je minstens 5000 gulden. 

Inmiddels is iemand bij mijn auto komen kijken en ze was heel enthousiast! Ze wil alleen een monteur er naar laten kijken (logisch met al die verrotte auto's hier op de weg). Ik maak me daar niet zo'n zorgen om, want de auto is altijd goed onderhouden. Dus, met een beetje mazzel kan ik dat van m'n to-do-list afstrepen deze week.




En dan was dat het wel weer. Komende weken vieren we op school het 100-jarig bestaan, dus we oefenen veel met dansen in de klas (hoe leuk!). Sinterklaas en kerst komt er aan... Nog maar drie weken en dan zit ik in het vliegtuig naar NL. Zo'n vreemd idee!! Maar het voelt goed. 

Gelukkig heb ik m'n videocompilaties nog om terug te kijken, ter herinnering.



Tot schrijfs!
-xxx- Lucienne

Chillen in Le Hamaca







Geen opmerkingen:

Een reactie posten